Velška vlada planira uvesti ograničenja brzine od 20 milja na sat (oko 32 km/h) u gradovima. Dakle na većini prometnica u središtima gradova vozilo bi se sporije nego što Usain Bolt trči (kad se zainati on juri 44 km/h), a možda će i neke vrste kornjača evolucijskim procesima postati brže od najavljenog limita. Trenutno je u tim zonama ograničenje 30 milja na sat (oko 48 km/h). Motiv za novu odluku je prometna sigurnost. Međutim, ova mjera, koliko god plemenita bila, čini se, ipak ne može značajnije utjecati na sigurnost prometa. Jednostavno, s njom se premašuje ona psihološka granica koja je prihvatljiva i savjesnim vozačima. Istraživanje britanskog Ministarstva prometa iz 2018. godine pokazuje da čak 86 posto vozača krši ograničenja od 20 milja na sat. Jednostavno im je takva vožnja prespora. Također, od 13 analiziranih zona s ograničenjem 20 milja na sat, u njih sedam je povećan broj smrtno stradalih i ozlijeđenih u prometu, a ukupna brzina je reducirana samo za 1.3 milje na sat. Dakle, sve ima svoje granice pa i ograničenja brzine.
Smanjivanje ograničenja brzine ima svoje granice: Pretjera li se, vozači ih ne poštuju!
Autor: Zlatko Vedranić Foto: Shutterstock Objavljeno: 09.05.2019.
S pretjeranim ograničenjima brzine, čini se, premašuje se psihološka granica koja je prihvatljiva i savjesnim vozačima
Semafor
Brzine na njemačkim autocestama ostaju neograničene, policija protestira!
Prijedlog o ograničenju na 130 km/h došao je od vladina tijela, Komisije za mobilnost budućnosti, ali on na kraju nije usvojen. Politika je odlučila da možete voziti koliko želite...
Semafor
Daleko je više nesreća na cestama gdje se vozi 50 km/h nego na autocestama!
Autoceste su, naravno, mnogo sigurnije, ali i mnogim našim građanima predstavljaju trošak koji ne mogu podnijeti pa nerijetko biraju alternativne prometne pravce. Tamo su, pak, mnogo nesigurniji