Uskoro kreće turistička sezona, a hrvatske ceste preplavit će stotine tisuća automobila. Među njima bit će i mnogo kampera, iznimno praktičnih vozila, koja osiguravaju slobodu putovanja – osobito turistima dubljeg džepa. Mnogi hrvatski građani sanjaju takav oblik slobode, ali od toga ih dijeli barem 60-70 tisuća eura, koliko košta jedan kamper.
Za kampere, međutim, nisu napisana sigurnosna pravila, odnosno nema kategorizacije, ocjenjivanja zvjezdicama i sličnih ‘tričarija’ zbog kojih su današnji automobili mnogo sigurniji nego oni prije dvadesetak godina. Švedska agencija za promet Trafikverket provela je crash testiranja dva kampera – jedan je u cijelosti dizajniran kao taj tip vozila, a drugi ima kabinu koju je dizajnirao proizvođač lakih gospodarskih vozila, a životni prostor je naknadno postavljen. U ovom drugom kamperu vozač bi i preživio sudar (premda je i to upitno kad pogledate crash test), ali u prvom kamperu bi poginuo. Karoserija se odvojila od šasije, a s obzirom da su paneli izrađeni od drveta koncept sigurnosti gotovo da i ne postoji. Slobodno se može zaključiti da su kamperi među najnesigurnijim vozilima na cesti.