Ima li veliki auto show budućnost: Frankfurt će ove godine biti provincijski sajam!

Promocijska snaga interneta i fokusiranje na nove tehnologije tradicionalne sajmove čine sve besmislenijima

Renault (Renault, Dacia, Alpine), Peugeot, Citroën i DS, Toyota i Nissan, Mazda, Mitsubishi, Volvo Cars, Chevrolet, Rolls-Royce i Aston Martin – do jučer je to bila lista automobilskih marki koje će preskočiti jesenski auto show u Frankfurtu. Sad su nastup još otkazali Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Suzuki i Subaru pa se sve počinje doimati poput lokalne priredbe. Naime, Nijemci su izračunali da, gleda li se prodaja, čak dvije trećine svjetkog tržišta neće biti nazočno u Frankfurtu.

Nekoć najimpresivniji sajam automobila i službeno bi mogao pasti u drugu kategoriju što bi bio veliki udarac. No, niti to nije sve, jer je na svom domaćem terenu BMW najavio da će značajno smanjiti svoj štand, odnosno prisutnost će definirati na simboličnoj razini. BMW je smanjio godišnje troškove za sajmove s 25 milijuna eura na samo pet milijuna eura, a sa smanjenim budžetom nema blještavila. Kao i većina drugih proizvođača, BMW nije u fazi financijskog blagostanja, a promocijska snaga interneta i fokusiranje na nove tehnologije tradicionalne sajmove čine sve besmislenijima. Mnogi proizvođači automobila spremniji su pojaviti se na tehnološkom showu u Las Vegasu.

– Kao mali uvoznik prisiljeni smo pratiti omjer uloženog i dobivenog. Nastup na sajmu u Frankfurtu ne bi nam vratio uložena sredstva – kratko je i jasno rekao glasnogovornik Subarua.

Organizatori auto showa u Frankfurtu malu su utjehu pronašli u činjenici da će ove godine prvi put izlagati IBM, Microsoft i Vodafone. Samo, hoće li to zanimati publiku?! Osim njemačkih brendova gotovo da i nema drugih automobilskih izlagača. Frankfurt se svake godine mijenja s Parizom – jedne je godine sajam u Francuskoj, a druge u Njemačkoj. Međutim, i jedan i drugi auto show nemaju blistavu budućnost.