U nas su punionice električnih automobila još uglavnom besplatne, ne računaju li se dvije kave koje ćete popiti dok čekate da se baterije napune. Uskoro ćemo i mi plaćati električnu energiju koju pohranjujemo u baterijama automobila, a ako išta možemo naučiti na njemačkom primjeru, to je da pravila nema i da su cjenici još u zoni slobodne sudačke procjene – da se izrazimo nogometnim rječnikom. To je ona situacija kad jadničak preopterećuje moždane stanice razmišljanjem hoće li dosuditi penal u korist gostujuće ekipe u nekom niželigaškom okršaju, znajući da će u slučaju poraza domaćina nakon utakmice sigurno morati bježati u obližnje kukuruzište.
Na njemačkom tržištu ima svega, pa na E.ON-ovim punionicama 100 kilometara dometa košta 7.95 eura, na New Motionovim punionicama 14.88 eura, a na Plugsurfingovim punionicama zasurfat ćete visokih 16.36 eura. Istovremeno 100 kilometara benzinskog automobila koštat će vas 8.70 eura u prosjeku – objavio je njemački institut za analizu tržišta Statista, a prenosi Auto Bild. Cijena za 100 km dizelskog automobila još je povoljnija jer ta vozila tradicionalno troše manje goriva. Uočavata li razlike? A svi govore da je električna mobilnost povoljnija (i trebala bi biti).
Cijena po kWh na njemačkom tržištu varira od 29 do 89 centi. Naravno, svi sad pozivaju na ujednačavanje cijena.