Američki osiguravatelji institut (IIHS) analizirao je 117 prometnih nesreća s direktnim frontalnim udarima i došao do novog zaključka. Dosad su najsigurnija bila mjesta na stražnjoj klupi, ali s razvijem sigurnosnih tehnologija te mnogo čvršćim karoserijama sad su najsigurnija dva mjesta sprijeda, ono za vozača i suvozača.
Proizvođači automobila mnogo su investirali u sigurnost vozača i suvozača, ali kao da su zaboravili na putnike na stražnjoj klupi. Sustavi zračnih jastuka najefikasniji su upravo u prvom redu sjedala, a u nekim slučajevima, sigurnosni pojasevi na stražnjoj klupi mogu nanijeti dodatne ozljede – pogotovo djeci.
Pazite, sigurnosni pojas mora ići preko ramena djeteta, nipošto uz vrat… Zbog toga je poželjno koristiti boostere sve do 12 godine ili do određene visine djeteta. Ponavljamo, cilj je da pojas ide preko ramena i samo tako će dijete biti sigurno u automobilu.
Mnogi automobili nemaju napredne stražnje pojaseve straga, koji se automatski zatežu u trenutku sudara i blago popuštaju što je udar teži. Ford je napravio prvi korak u sigurnosti putnika na stražnjoj klupi. Na nekim svojim američkim modelima ugradio je zračne jastuke u stražnje pojase.