Nova pomodarija u autoindustriji su kamere umjesto bočnih retrovizora. Ima ih Audi na svom E-tronu, ima ih Lexus na ES-u, a uskoro će ih imati i Hondin električni gradski automobilčić. Tehnološki je to zanimljiv dio opreme, kamere su širokokutne pa mogu vozaču osigurati šire vidno polje, a po noći projiciraju sliku na ekranima u unutrašnjosti na kojoj je više svjetla… Sve se čini kao dobitna kombinacija, ali nisu svi oduševljeni. U Europi i Japanu ovaj dio opreme je dozvoljen, ali Amerikanci tek planiraju testirati kamere.
Njih zanima nekoliko ključnih pitanja na koje će odgovor tražiti Državna komisija za prometnu sigurnost (NHTSA). Jedno od njih je previsoka cijena jer par takvih retrovizora košta gotovo 13.000 kuna – u slučaju E-Trona, a drugo je mnogo važnije – sigurnosno! Naime, prometne stručnjake brine što ako se u vožnji dogodi kvar na sustavu, kvar hardvera, ali i softvera te ako iznenada nestane slika s tih kamera. To bi predstavljalo ekstremni sigurnosni rizik.
Inače, osim tehnologije koja je sama sebi svrhom, ove kamere imaju i jednu važnu prkatičnu prednost za proizvođače automobila. One zbog svog dizajna smanjuju otpor zraka, a time i potrošnju goriva/električne energije. U svakom slučaju američka testiranja bit će putokaz i europskim stručnjacima. Pokazat će jesu li se zaletjeli s preranim odobravanjem ove tehnologije.