Volkswagen Golf I: Kako je popularni automobil nakratko probio željeznu zavjesu?

Volkswagen Golf nije mogao dobiti bilo tko u DDR-u, kandidati su bili samo najbolji radnici u najvećim tvornicama, ali interesa u početku nije bilo

Ako ste željeli kupiti automobil u Istočnoj Njemačkoj (DDR) morali ste čekati više od 10 godina, a ponekad i 15 godina. Tek tada bi u vaše dvorište utrčao neki Wartburg ili Trabant uz radosne zvukove dvotaktnog motora i neugodan miris ispušnih plinova. Liste čekanja produžile su se krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća, a i vlasti postale svjesne problema. Rješenje? Skrušeno nazvati najvećeg neprijatelja s druge strane željezne zavjese, kapitalističko društvo s druge strane granice, SR Njemačku. Početkom 1978. godine u Istočnu Njemačku poslano je 10.000 Golfova I, s benzinskim i dizelskim motorima iste snage – 50 KS. U zamjenu je DDR u SR Njemačku transferirao tvorničke preše i alate.

Volkswagen Golf nije mogao dobiti bilo tko, kandidati su bili samo najbolji radnici u najvećim tvornicama, ali interesa nije bilo. Mnoge je brinulo gdje servisirati auto jer Volkswagen u DDR-u, naravno, nije imao mrežu radionica, a i cijena Golfa bila je oko 35.000 istočnonjemačkih maraka, a Trabant je koštao oko 10.000 maraka. Na kraju su vlasti morala snižavati cijenu pa su svi Golfovi prodani.