Otkrivena je nova Škoda Octavia: Moderan dizajn i vrhunska tehnologija!

Imate li višak novca moći ćete uplatiti verziju s adaptivnim ovjesom, a što se sigurnosti tiče sve je tu

Nova Škoda Octavia je pred vama. Većina detalja već je bila poznata i prije, ali ovo su prve službene fotografije interijera i eksterijera limuzine i karavana. Ukratko, iznutra i izvana automobil izgleda odlično i podsjeća na veći Superb! Naravno, kao i uvijek, svaka nova generacija Octavije sve je veća i veća, na radost korisnika. Karavanska Octavia duža je za 22 milimetra od prethodnog modela (ukupno 4689 mm) te 15 mm šira (limuzina će od starog modela biti duža za 19 mm).

Prtljažnik će u limuzini biti ogroman, čak 600 litara, a u karavanu još veći – 640 litara. Koeficijent otpora zraka je iznimno nizak (limuzina o.24 cd), što će blagotvorno utjecati na potrošnju goriva. U unutrašnjosti će Octavia dobiti upravljač s dva kraka, a nova su i sjedala za koja u Škodi kažu da će biti ergonomski savršeno oblikovana. U skupljim verzijama hladit će vas i grijati trozonski klima uređaj. Octavia će biti prvi Škodin model, koji će biti dostupan s head-up displejom. Kao i kod Scale, u veći model će biti ugrađene dvije USB-C utičnice. Također, uz digitalnu instrumentnu ploču kao opciju, dolazi i veliki 10-inčni) ekran infotainmenta u bolje opremljenim verzijama.

U svim verzijama bit će dostupna LED glavna svjetla, a doplata će biti Matrix svjetla. Uz novi DSG mjenjač dolazi shift-by-wire tehnologija, što znači da neće više biti mehaničke veze između ručice i samoga mjenjača.

Što se motora tiče, tu su 1,0 TSI (110 KS) i 1,5 TSI (150 KS) s DSG mjenjačem i blagom hibridnom tehnologijom, koja omogućava uštede u potrošnji goriva. Oba motora bit će dostupna s ručnim mjenjačem i bez hibridne tehnologije. Zasad će najsnažniji benzinac biti 2,0 TSI sa 190 KS, pogonom na sve kotače i DSG mjenjačem. Kao i kod novog Golfa, dobit ćemo i dva plug-in hibrida, s 204 i 245 KS (DSG mjenjač).

Tri su dizelaša bazirana na dvolitrenom motoru, sa 115, 150 i 200 KS. Potonje dvije verzije moguće je naručiti i s pogonom na sve kotače. Uz sve tri inačice ide novi sustav redukcije dušikovih oksida s dva katalitička konvertera.

Imate li višak novca moći ćete uplatiti verziju s adaptivnim ovjesom, a što se sigurnosti tiče sve je tu, pa i novi sustav koji će vam djelovanjem na upravljač sugerirati izbjegavanje prepreke koja se naglo ukaže na cesti.

Naravno, tu je i mnogo Simply Clever rješenja, poput kišobrana u vozačevim vratima, većih naslovna za glavu na stražnja dva sjedala i dekice (da putnici mogu malo odspavati)…

Interijer izgleda moderno s velikim ekranom infotainmenta na središnjoj konzoli, digitalnom instrumentnom pločom te ručicom automatskog mjenjača koja minimalističkim dizajnom podsjeća na ono što smo vidjeli na VW Golfu VIII.

Uglavnom, čini se da bi Octavia opet mogla biti dobra vrijednost za uloženi novac. Novi model bit će u prodaji tijekom proljeća.