Električna vozila protiv benzinaca i dizelaša: Koji automobili bolje podnose vodu?!

Svi ključni pogonski elementi električnih vozila, a pogotovo baterije koje su najčešće u podnici vozila, maksimalno su zaštićeni i zatvoreni

Prošle godine se direktor Tesle Elon Musk hvalio da njegovi automobili mogu biti korišteni i kao brodovi. Povod za tu odvažnu tvrdnju (jednu u nizu) bila je video snimka Modela S kako prolazi jednim tunelom natopljenim vodom. S druge strane, Model 3 je imao određenih problema: znali bi mu otpasti prednji odbojnici u vožnji za kišnog nevremena.

Sad kad je počela proizvodnja Modela 3, tvrtka je odlučila pokazati snimku s testiranja u vodenom bazenu. Kao što ćete vidjeti sve je prošlo u najboljem redu. Nakon ovoga postavlja se ključno pitanje: kako vodu podnose električni automobili te vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. U teoriji električna vozila trebala bi biti izdržljivija. Znamo, na spomen električne energije i vode vjerojatno vam padaju na pamet asocijacije poput otvoreni plamen i skladište dinamita ili nogometni derbi Dinama i Hajduka. No, svi ključni pogonski elementi, a pogotovo baterije koje su najčešće u podnici vozila, maksimalno su zaštićeni i zatvoreni, odnosno voda do njih ne može doprijeti. Zbog toga ne bi trebalo biti problema.

S druge strane, voda dublja od 10 centimetara mogla bi ozbiljno oštetiti vozila s benzinskim i dizelskim motorima, koja imaju nisko postavljene usisnike zraka. U tom slučaju mogu povući vodu u motor, a to može dovesti do katastrofalnih posljedica, ulaska vode u cilindre, pucanja klipnjača uslijed opterećenja…

Tako je u teoriji, a sad pogledajte kako je to u praksi, odnosno na poligonu gdje je Tesla testirao Model 3. Na kraju, izbjegavajte vodu s automobilom, odnosno ne pokušavajte ovo sami provoditi.