Gotovo je s prevarama: Od 2021. godine Europska komisija nadzirat će stvarnu potrošnju goriva svakog automobila!

Svi podaci bit će dostavljeni Europskoj komisiji, a testna faza će trajati od 2021. do 2026. godine

Proizvođači automobila imaju tendenciju tražiti rupe u propisima pa je, recimo, stvarna potrošnja goriva i emisija štetnih plinova (CO2, NOx…) vozila bila mnogo veća nego na službenim mjerenjima po takozvanom NEDC ciklusu. Onda su se europske vlasti dosjetile rigoroznijeg WLTP testiranja u kojem su ubrzanja sličnija uvjetima u svakodnevnom prometu, prosječna brzina je povećana na 131 km/h i cijeli proces mjerenja traje 23.5 kilometara u odnosu na 11 km NEDC ciklusa. No, proizvođači automobila prilagodili su se pa je stvarna potrošnja veća u odnosu na WLTP mjerenja za čak 23 posto, a procjena je da će 2025. godine biti veća za 31 posto.

Europska komisija rekla je – dosta! Od 2021. godine svaki novi automobil i lako gospodarsko vozilo bit će opremljeno takozvanim On-Board Fuel Consumption Meterom (OBFCM) ili uređajem koji će mjeriti stvarnu potrošnju goriva pojedinačnog automobila – na cesti! Dakle, daleko od poligona na kojima proizvođači automobila vježbaju svoje čarobnjaštvo.

Svi podaci bit će dostavljeni Europskoj komisiji (zasad još nije poznata metodologija), a testna faza će trajati od 2021. do 2026. godine. Nakon toga će uslijediti formuliranje posljednjeg sustava testiranja automobila, koji će napokon održavati stvarnu potrošnju goriva. Također, prikupljanjem podataka, vozači koji voze ekonomičnije mogli dobiti povlastice u plaćanju godišnjih nameta za automobile.