Španjolski poučak koji je blizak i nama: Tržište novih automobila se raspada, a cvjeta prodaja (pra)starih rabljenih vozila!

U novim automobilima sve je više sigurnosne opreme, dolaze blagi hibridi, plug-in hibridi, a prosječne cijene rastu

Na španjolskom tržištu automobila događaju se zanimljive stvari, prodaja novih automobila pala je prošle godine 4.8 posto u odnosu na 2018. godinu, a prodaja fizičkim osobama čak 12.8 posto. Za 17 posto je, pak, porasla prodaja rabljenih automobila starijih od 20 godina. U siječnju 2020. još je gore jer je prodaja novih automobila u odnosu na isti mjesec prošle godine pala 7.6 posto.  Nevjerojatno, ili?

Pad standarda građana te porast cijena novih automobila uzrok su ovog negativnog trenda, a država praktički stimulira preprodaje rabljenih automobila s niskim porezima. U novim automobilima sve je više sigurnosne opreme, dolaze blagi hibridi, plug-in hibridi, a prosječne cijene rastu. S druge strane, zbog strogih emisijskih propisa EU, nestaju mali i jeftini automobili poput Opel Karla, Ford Ka+, Fiat Punta… koji su bili dobro prihvaćeni na španjolskom tržištu. Spuštanje emisija CO2 ne isplati se proizvođačima automobila (s hibridnim tehnologijama bili bi preskupi kupcima) pa ih jednostavno izbaciju iz proizvodnje.

Najave mnogih država da će zabraniti prodaju novih benzinaca i dizelaša od 2030. nadalje, mogle bi samo pogoršati trendove i emisiju štetnih plinova. Španjolski primjer pokazuje kad se s jedne strane nudi skupo i tehnološki napredno, a s druge jeftino – kupci uglavnom biraju potonje. Znači da bismo u budućnosti, umjesto skupih električnih automobila, na cestama mogli imati dinosaure starije od 30 godina.