Utjecaj koronakrize: Koliko su pale cijene rabljenih i novih automobila kod nas?

Hoće li novi i rabljeni automobili znatno pojeftiniti? Sudeći po već viđenom, to se upravo događa

Kako probuditi prodaju rabljenih i novih automobila? Jesu li popusti jedino rješenje? Iako mnogi u trenutnoj situaciji ne razmišljaju niti o kupnji novog pametnog telefona – pad njihove prodaje u prvom ovogodišnjem tromjesečju je u odnosu na isto razdoblje 2019. godine čak 13 posto, što je najviše ikad zabilježeno, a najgore se tek očekuje, što je tek s prodajom automobila u 2020. godini. Projekcije pada su čak 20 posto u odnosu na prošlu godinu. Konkretno, za hrvatsko tržište na kojem su novi automobili rijetkost, to znači višegodišnji korak unatrag i starenje voznog parka.

U prva četiri prošlogodišnja mjeseca u Hrvatskoj je registrirano 20.772 novih automobila dok u prva četiri ovogodišnja mjeseca naše tržište bilježi samo 11.113 automobila, pokazuju podaci Promocije plus. Pad je čak 46.5 posto. Usporedimo li ovogodišnji i prošlogodišnji travanj, brojku najradije ne bismo niti napisali – ove godine samo 1084, a prošle godine 8633 novih vozila. Jasno, za razliku od trgovine pametnim telefonima, koje ste kroz cijelo vrijeme pandemije koronavirusa mogli kupiti iz svoje fotelje i dobiti na kućni prag, novi ili rabljeni automobil još uvijek većina kupaca želi prvo uživo vidjeti. Pitanje je koliko će se njih za to odlučiti u aktualnom mjesecu svibnju.

Iako će mnogi odgađati kupnju novog ili novog rabljenog automobila, drugi upravo sada vide priliku za ulaganje svojeg novca kojeg su (u)štedjeli. Jel sad vrijeme za kupnju? Ako jedan Mercedes predvodi akciju za ponovno otvaranje tržišta i povratak u “novu normalu”, uz uštede do čak 100.000 kuna, onda je jasno da je taj trenutak upravo pred vama. Ili možda za koji tjedan ili mjesec, kad kriza pokaže svoje prave zube. Jasno, do tada će se smanjiti i ponuda automobila na skladištima pa je pitanje koliko još vremena čekati. Radije sad pregovarajte oko cijene. Ipak, za A klasu ćete platiti oko 18.000 kuna manje, ali za jednu prinovu u obliku nove E-klase popust je veći od 93.000 kuna. Istina, usput su ukinuli neke druge benefite koje su do koronakrize nudili u cijeni, poput produljenog jamstva, servisiranja u trajanju od 4 godine, registracije i nulte kamatne stope.

Možda će vas zanimati za 1.3 metara kraće vozilo, poput simpatičnog novog Fiata 500 kojemu je cijena spuštena za 6-7 tisuća kuna, a dobit ćete poprilično bogatu opremu koja uključuje stakleni fiksni krov, automatski klima uređaj, 16-inčne naplatke od aluminija, stražnje parking senzore…

Konkurent Mercedesu, Audi, u popust je uključio 15.000 kuna manje pa uz popust od 85.000 kuna i financiranje preko leasinga nude besplatan servis do 105.000 km. I u Škodi razmišljaju kako ključeve svojeg najprodavanijeg modela i općenito najprodavanijeg automobila u Hrvatskoj u posljednjim godinama, Octavije, isporučiti u ruke zainteresiranih kupaca pa uz uštedu do 35.500 kuna nude i kasko policu osiguranja te besplatan servis do 105.000 kilometara.

Privatnim kupcima je u posljednje tri-četiri godine izbor broj 1 Suzuki Vitara koja je u hibridnoj izvedbi ukupne snage 144 KS, uz četverocilindrični 1,4-litreni benzinski motor od 129 KS + 15 KS iz elektromotora, s automatskim klima uređajem, aktivnim tempomatom i drugim korisnim dodacima dostupna za 129.900 kuna. U Suzukiju u sljedećem razdoblju ne planiraju spuštati cijene njihovih vozila i žele se držati krilatice always best buy. Vidjet ćemo hoće li netko od konkurenata odgovoriti na ovaj izazov. Iako konkurencija uglavnom nudi tri cilindra i manji obujam motora.

Peugeot pak omogućuje bonus popust do 15.500 kuna, a iz njihovog salona izaći ćete i s poklonima – besplatnim obaveznim i kasko osiguranjem te dodatnom opremom. Za VW-ov Golf 7 s 0 kilometara pronašli smo popust od 8000 kuna dok se za novu osmicu ne nudi popust.

Dakle, ponuda za nove automobile ne nedostaje, samo je pitanje imate li novca za onaj preostali iznos koji je potrebno platiti. Jasno, boju, opremu i neke druge detalje nećete moći birati jer se prodaju automobili samo iz zaliha. Tko zna kad će nam doći prvi modeli s proizvodnih traka koje se tek pokreću.

Što je s rabljenima, koji već godinama daleko više zanimaju naše kupce? U vrijeme kada nije jednostavno putovati u Njemačku, Italiju ili Nizozemsku po rabljeni automobil preostaje vam domaće tržište dostupno putem oglasnika i salona rabljenih.

Jedan od većih salona rabljenih u Hrvatskoj cijene je spustio od 10 do 30 posto. U drugom pak salonu Porsche Panameru iz 2017. godine s 40.000 kilometara nude za 25.000 kuna manje. Jednima se potkrala greška pa su napisali da je dizelski Golf 7 iz 2014. godine s 210.000 km snižen s 54.900 na 54.900 kuna. Megane iz 2019. godine s 25.000 kilometara snižen je sa 124.900 na 119.900 kuna (oko 4 posto), a karavanski Clio s 1,5 dCi 75 i samo 5000 prijeđenih kilometara nudi se za 5 posto manje novca nego što je bila inicijalna cijena. Desetak tisuća kuna uštedjet ćete kupnjom furgona Kangoo sa samo 1000 km, ako ste sigurni da će vam biznis krenuti u sljedećim tjednima, mjesecima i godinama.

Generalni pogled na cijene rabljenih daje zaključak o 5 do 10 posto popusta, u prosjeku. Jasno, to su oglašene cijene koje se možda mogu i dodatno spustiti. Ako dođete s novcem, priča drugačije završava.