Najduži europski cestovni tuneli: Norveški Lærdal, švicarski Gotthard, austrijski Arlberg…

Uđete li u norveški tunel Lærdal čeka vas 24.51 km vožnje automobilom

Najduži tunel u Hrvatskoj je Mala Kapela – jedna cijev je dugčka 5780 metara, a druga 5821 m. Uđete li, pak, u norveški tunel Lærdal čeka vas 24.51 km vožnje automobilom. To je ujedno i najduži cestovni tunel na svijetu. Ovo je pet najdužih tunela u Europi.

Tunel Lærdal

Povezuje regije Lærdal i Aurland u Norveškoj te se nalazi oko 200 kilometara od Bergena. Radovi su započeli 1995. godine, a tunel je dovršen 2000. godine. Ukupna cijena radova bila je oko 113 milijuna dolara.

U tunelu je 15 lokacija za okretanje kamiona ili autobusa. Zrak se ventilira i pročišćava. Za pročišćavanje je zadužen pogon koji iz tunela usisava prašinu te dušikove okside. Upuhuje se svježi zrak s jednog i drugog ulaza.

Cestovni tunel Gotthard

Dio je kompleksa od tri tunela i jedini je cestovni tunel. Dovršen je 1980 godine i dugačak je 16.9 kilometara. Spaja kantone Uri i Ticino u Švicarskoj. Da biste ga prošli potrebno je oko 13 minuta, a maksimalna brzina je 80 km/h. Tunel ima po jednu traku u svakom smjeru, a dnevno ga prođe 17.000 vozila. U tunelu su česte gužve zbog gustog prometa. U pripremi je velika obnova aktualnog tunela i bušenje te uređivanje druge cijevi. Projekt bi trebao trajati do 2027. godine i cijena mu je oko 2.7 milijardi franaka.

Tunel Arlberg

Proteže se na 13.98 metara te spaja austrijski Tirol i Vorarlberg. Građen je od 1974. do 1978. godine, a cijena mu je tada bila oko 4 milijarde šilinga (300 milijuna eura). Cijena cestarine je 11 eura. Opremljen je s 4 ventilacijska centra, 43 kamere za nadzor prometa te 16 izlaznih niša.

Tunel Frejus

Nalazi se u sjevernom dijelu Alpa, spaja Francusku i Italiju (Modane-Bardonecchia). Dugačak je 12.89 kilometara te je otvoren 1980. godine. Danas bi koštao oko 700 milijuna eura. U njemu se vozi 70 km/h, a obavezan razmak između vozila je 150 m. Druga cijev vi trebala biti puštena u promet 2021. godine.

Tunel Mont Blanc

Spaja Italiju i Francusku (Dolina Aosta i Haute-Savoie). Dovršen je 1965. godine i dugačak je 11.6 kilometara. Na žalost, poznat je i po nesreće iz 1999. godine kad je u požaru smrtno stradalo 39 ljudi.