Proizvođači automobila imaju tendenciju tražiti rupe u propisima pa je, recimo, stvarna potrošnja goriva i emisija štetnih plinova (CO2, NOx…) vozila bila mnogo veća nego na službenim mjerenjima po takozvanom NEDC ciklusu. Onda su se europske vlasti dosjetile rigoroznijeg WLTP testiranja u kojem su ubrzanja sličnija uvjetima u svakodnevnom prometu, prosječna brzina je povećana na 131 km/h i cijeli proces mjerenja traje 23.5 kilometara u odnosu na 11 km NEDC ciklusa. No, proizvođači automobila prilagodili su se pa je stvarna potrošnja veća u odnosu na WLTP mjerenja za čak 23 posto, a procjena je da će 2025. godine biti veća za 31 posto.
Europska komisija rekla je – dosta! Od 2021. godine proizvođači automobila bit će dužni slati podatke o stvarnoj potrošnji na cesti Europskoj uniji, svaki novi automobil i lako gospodarsko vozilo (prva registracija) već je ove godine opremljeno takozvanim On-Board Fuel Consumption Meterom (OBFCM) ili uređajem koji će mjeri stvarnu potrošnju goriva pojedinačnog automobila! Dakle, daleko od poligona na kojima proizvođači automobila vježbaju svoje čarobnjaštvo.
Testna faza će trajati od 2021. do 2026. godine. Nakon toga će uslijediti formuliranje posljednjeg sustava testiranja automobila, koji će napokon održavati stvarnu potrošnju goriva. Jedan od ciljeva ove metode je ustanoviti koliko doista u stvarnim uvjetima troše plug-in hibridi. U posljednje vrijeme se dosta o njima priča, a temeljna pretpostavaka je da vozači tih automobila rijetko koriste pogon na električnu energiju i da ih više voze voze kao klasične hibride. Također, prikupljanjem podataka, vozači koji voze ekonomičnije mogli dobiti povlastice u plaćanju godišnjih nameta za automobile.