Emisije CO2: Jesu li električni automobili u velikoj prednosti u odnosu na dizelaše i benzince?

Po svjetskom energetskom miksu, Polestar bi trebao prijeći 112.00 km da bi bio čišći od Volva XC40

Električno-sportska marka Volva, Polestar, sad je objavio zanimljivu studiju o tome koliko CO2 emitiraju, tijekom cijelog radnog vijeka, električni automobili, a koliko benzinski. Primjeri su električni Polestar 2 i benzinski Volvo XC40 SUV.

Od trenutka kopanja sirovina za baterije u rudnicima do kraja ‘životnog’ puta i reciklaže baterije Polestar 2 generira 50 tona CO2, a navedeni benzinac 58 tona. Razlika nije velika, a ključ razumijevanja je da se Polestar odlučio za svjetski energetski miks u kojem električnu energiju u velikom dijelu proizvode termoelektrane koje također emitiraju CO2.

Gledajući samo europski energetski miks Polestar bi emitirao mnogo povoljnijih 42 tone CO2. Da koristi samo električnu energiju vjetroelektrana emitirao bi 27 tona CO2. Samo u proizvodnju Polestar generira 26.2 tone CO2 (XC40 16.1 tonu).

Po svjetskom energetskom miksu, Polestar bi trebao prijeći 112.00 km da bi bio čišći od Volva XC40 (U Europi 78.000 km).