Izvještaj sugerira da će idućih dana zabrana prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila službeno biti pomaknuta na 2030. godinu. Britanska zabrana prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila trebala bi se službeno pomaknuti desetljeće unaprijed s 2040. na 2030. godinu. Zabrana bi uključivala hibridne automobile, ali sugerira se da novi plug in hibridi neće biti zabranjeni do 2035. godine.
Čisti električni automobili trenutno predstavljaju manje od 7% britanskog tržišta automobila, ali popularnost im snažno raste, a ovaj će potez poslužiti samo za ubrzavanje njihovog prihvaćanja.
Nedavna studija koju je objavio Greenpeace UK tvrdi da bi rok do 2030. doveo do stvaranja 32.000 radnih mjesta do te godine, u usporedbi s promjenom zabrane na 2035. U međuvremenu bi se BDP Velike Britanije povećao za dodatnih 0,2 posto, ekvivalentno 4,2 milijarde funti, ako se odabere 2030-ta. Povećanje zaposlenosti i viša razina gospodarske aktivnosti koja bi bila rezultat ubrzanja zabrane također bi mogle osigurati 1,9 milijardi funti neto povećanja prihoda Vladi do 2030. godine, tvrdi studija koju je u ime Greenpeacea napisala tvrtka za ekonomske analize Cambridge Econometrics.
Provedba zabrane 2030. godine stvorila bi tisuće novih radnih mjesta izravno povezanih s bržim prijelazom na električna vozila, kaže se u izvješću. Neki bi se odnosili na energiju, proizvodnju baterija i masovno uvođenje infrastrukture za punjenje, ali većina bi bila u uslužnim djelatnostima poput maloprodaje, zabave i razonode.
Povećana ekonomska aktivnost očekuje se kao rezultat nižih tekućih troškova povezanih s vlasništvom nad električnim vozilima, jer bi vozači imali više novca za trošiti. Smanjena potražnja za uvoznom naftom i povećana potrošnja električne energije proizvedene u Velikoj Britaniji, također bi mogle dodati novac nacionalnoj blagajni. Nadalje, izvješće sugerira da će ranije ukidanje benzinskih i dizelskih automobila omogućiti Velikoj Britaniji da se pozicionira na takav način da zauzme veći udio domaćeg i inozemnog tržišta automobila. Naravno, ovo je samo jedna studija, a ima i drugih razmišljanja.
S druge strane, odluka dolazi usprkos upozorenjima britanske automobilske industrije da bi pomicanje datuma zabrane prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila na 2030. godinu bilo kako ističu “poražavajuće”.