U španjolskoj Malagi u promet je pušten prvi električni autobus koji ne treba pomoć vozača. Autonoman je, rekli bismo.
Autobus je opremljen kamerama i senzorima te šest puta dnevno putuje na udaljenosti od osam kilometra, od luke do središta grada.
Autobus je konstruirala španjolska tvrtka Irizar, dugačak je 12 metara te prima do 60 putnika. U stanju je komunicirati sa semaforima jer govore isti računalni jezik, a ovim prijevoznim sredstvom upravlja umjetna inteligencija, dakle neki naš, zemaljski HAL 9000.
Jedina sličnost ovoga projekta s klasičnim besposličarima je da predmetni autobus ima vozača s minimalnim ovlastima. Naime, španjolske vlasti još nisu zakonski definirale autonomnu vožnju pa je zasad nužno prisustvo ljudskog bića s vozačkom dozvolom, koje promatra okoliš i razmišlja o smislu života, a i njegova pojava vjerojatno smiruje putnike kojima je visoka tehnologija draga jedino kada u opušteni na kauču promatraju neki film znanstvene fantastike.
Kina i Singapur pokrenuli su prijevoz s autonomnim vozilima, ali nijedno nije veliko poput španjolskog autobusa.