Nova Kia Sportage pete generacije, koja će se u prodaji naći krajem 2021., najnoviji je obiteljski SUV korejske marke na tržištu. Novi Sportage ima hrabri novi izgled i potpuno novu unutrašnjost punu nove tehnologije. Kia će u rujnu predstaviti model dizajniran posebno za europsko tržište (promjene će biti minimalne).
Kako smo istaknuli novi Sportage obilje dizajnerske inspiracije crpi iz potpuno električnog EV6, dijeleći ista dnevna svjetla u obliku slova C i agresivnu liniju poklopca motora sprijeda, te stražnju stiliziranu verziju svjetlosne trake u punoj širini. Nije izostao niti Kijin zaštitni znak na masci hladnjaka tzv. Tigrov nos. Sada već sveprisutna dvobojna boja također će se prvi put pojaviti na Sportageu. Kako Kia još uvijek ne dijeli nikakve vanjske dimenzije ili podatke o kapacitetu prtljažnika, nismo sigurni je li novi dizajn prostraniji ili praktičniji nego onaj prije.
Unutra su Kijine revizije Sportagea podjednako opsežne. Kao i EV6, na nadzornoj ploči nalazi se ogroman zakrivljeni sustav za informacije i zabavu. Iako Kia još nije potvrdila nijednu specifikaciju, ali vjerojatno će to biti ista postavka pronađena u nedavno objavljenom Hyundaiju Tucson, dakle dva 10,25-inčna zaslona. Ostatak kabine donosi niz praktičnih spremnika za odlaganje, dok središnja konzola također ima komande za infotainment sustav, zajedno s automatskim odabirom stupnja prijenosa.
Kia nije potvrdila nikakve detalje o motoru i pogonima novog Sportagea, ali poput trenutnog modela, trebala bi podijeliti veći dio svojih mehaničkih dijelova s Hyundai Tucsnom. Ako novi Sportage iskoristi Tucsonovu kompletnu liniju motora, bit će dostupan uz izbor na pogon prednjih i svih kotača. Elektrifikacija će također biti snažna u cijelom rasponu, a postava Hyundaija započinje benzinskim i dizelskim motorima koji uključuju 48-voltnu blagu hibridnu postavu. Sustav, koji se već nudi na nekim motorima u trenutnoj paleti Sportage, iskorištava energiju kočenja prilikom usporavanja i puni malu bateriju. Tada se koristi njegov naboj kako bi se smanjilo opterećenje motora pod ubrzanjem. Tehnologija MHEV bit će uparena s inteligentnim ručnim mjenjačem grupe, ručnim mjenjačem koji ima elektronički kontroliranu spojnicu kako bi se omogućilo pokretanje motora u zupčaniku.
Sljedeći korak prema hibridnoj paleti bit će tradicionalnija benzinsko-električna kombinacija – 1,6-litreni motor sa unutrnjim izgaranjem udružit će se s električnim motorom od 59 KS, s kombiniranom snagom od 227 KS i okretnim momentom od 350 Nm. Hibrid će omogućiti da se kratke udaljenosti prevoze samo u električnom načinu rada. Tu je i plug-in hibird.
Ako u potpunosti slijedi korake Tucsona, Sportage bi mogao ponuditi podesivi ovjes. Tu je i poluautonomni sustav vožnje, koji omogućuje Sportageu da ubrzava, koči i upravlja u trakama na kraća razdoblja prije nego što zatreba vozačevu intervenciju.