Objavljeno je da u svijetu više nema olovnog goriva: To uopće nije istina!

U zrakoplovstvu je olovno itekako prisutno i neće tako brzo nestati

Mnogi svijetski mediji prenijeli su vijest Programa za okoliš Ujedinjenih naraoda (UNPA) da je s prestankom prodaje u Alžiru i službeno nestalo toksično olovno gorivo te da nam je u uporabi ostalo samo ono bezolovno. To baš i nije istina. Možda ga nema na benzinskim stanicama za nadopunu motornih vozila, ali olovna mješavina i dalje se odnosno koristi.

Na olovno gorivo vozi 230.000 zrakoplova i to su uglavnom Cessne i drugi klipni avioni. Većina zrakoplovnih goriva (Avgas) dolazi sa 100-oktanskim brojem s niskom raznom olova. Ostale vrste uključuju olovno gorivo 100/130. Važno je koristiti gorivo navedeno za motor i zato se zrakoplovi ne mogu prebaciti s olovnog na bezolovno gorivo. Ubacivanje pogrešnog goriva u avion ima sličan utjecaj kao i automobil, gdje gorivo s nižim oktanom može smanjiti performanse i uzrokovati štetu uslijed detonacijskog izgaranje.

Zrakoplovno gorivo koristi tetraetil olovo (TEL) za povećanje oktanske razine. Mnogi klipni zrakoplovni motori imaju visoku kompresiju i veliki obujam, s visokim oktanskim zahtjevima za održavanje stabilnosti, pouzdanosti i performansi. TEL je vrlo dobar u povećanju oktana. Olovno gorivo posebno je korisno u motorima s turbopunjačem.