Prema novim podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), postoji ozbiljan nedostatak punionica za električnu energiju uz cestovne mreže u većini država članica Europske unije.
Nalazi pokazuju da 10 zemalja nema čak ni jedan punjač na svakih 100 kilometara ključnih cesta (autocesta, državnih, loklanih i gradskih cesta). Sve ove zemlje također imaju udio na tržištu električnih automobila manji od 3% (osim Mađarske), a 18 država članica EU-a ima manje od 5 punionica na 100 km ceste – samo četiri posjeduju više od 10 punjača.
Kao dio svog klimatskog paketa Fit for 55 objavljenog u srpnju, Europska komisija predložila je da bi do 2030. emisija CO2 iz novih automobila trebala biti 55% manja od razine 2021. Europski proizvođači automobila morat će idućih godina na tržište dovesti milijune automobila s električnim punjenjem kako bi ispunili ovaj izazovni novi cilj.
– Potrošači neće moći prijeći na vozila s nultom emisijom ako nema dovoljno stanica za punjenje i punjenje gorivom uz ceste kojima se voze – upozorio je Eric-Mark Huitema, glavni direktor ACEA-e.
– Na primjer, ako građani Grčke, Litve, Poljske i Rumunjske još uvijek moraju putovati 200 km ili više kako bi pronašli punjač, ne možemo očekivati da će biti voljni kupiti električni automobil – objasnio je Huitema.
Doista, kontrast između Nizozemske – zemlje s najviše punjača (47.5 na svakih 100 km ceste) – i velike zemlje poput Poljske (osam puta veća, ali samo jedna punionica na svakih 250 km) je upečatljiv. S 2.3 punionice na 100 km Hrvatska smjestila u sredinu poretka. Za vlasnike električnih automobila situacija nije blistava, ali nije ni dramatična kao u Poljskoj, Češkoj (0.9) ili Grčkoj (0.1).
ACEA poziva Europski parlament i Vijeće da iskoriste ovu priliku za postavljanje odgovarajućih uvjeta za e-mobilnost tijekom predstojećih pregovora o programu Fit for 55. Pogledajte cijelu statistiku s brojm punjača u Europskoj uniji na 100 km.