Konu i Bayon dijeli samo centimetar i pol razlike u korist potonjeg crossovera pa se vjerojatno pitate zašto Hyundai inzistira na još jednom crossoveru? Odgovor je, prodaju se! Dalje, Kona kreće s gotovo 125 tisuća kuna u cjeniku, a prvi Bayon ćete pronaći za nešto manje od 115 tisuća kuna. U njega je ugrađen i atmosferski motor s 84 KS, a toga u Koni nema.
Uglavnom, Bayon je duži, niži i malo skromnije opremljene unutrašnjosti, bez mekane plastike na površini ispod vjetrobranskog stakla. Također, u Bayonu se sjedi niže nego u Koni, i to je diferencijacije ta dva modela, uz nešto smireniji dizajn modela čiji test objavljujemo.
Crossoveri i SUV-ovi se isplate pa ih proizvođači automobila konstruiraju i predstavljaju kao na tekućoj vrpci. Bayon je tipičan primjer klase u koju možemo, na primjer, svrstati i Škodu Kamiq. Nema pogon na sve kotače, ali to gotovo nitko i ne traži, odnosno nema velikog interesa za tom vrstom pogona.
Interijer Bayona nije raskošan, mekanih materijala nema puno, ali razmještaj instrumenata je gotovo besprijekoran, a to uključuje i njihovu funkcionalnost. Većina proizvođača naučila je lekcije s infotainment sustavima pa su mnogi pojednostavljeni, a jedan od njih je i Hyundaijev. Uz osnovne tipke ključnih funkcionalnosti, iznimno je lako doći do svih funkcija poput radija, medija ili navigacije. Isto vrijedi i za digitalnu instrumentnu ploču, odnosno informacije o vožnji s kojima ćete se familijarizirati nakon nekoliko sati vožnje. Dok se Kona nameće kao stilski definirana ponuda, Bayon je praktičar s prostorom na stražnjoj klupi i za visoke osobe te 37 litara većim prtljažnikom.
U vožnji Bayon ne iskače iz okvira konfekcije, ali moramo napomenuti da je to danas visoki nivo, koji uključuje relativno tihu kabinu, stabilnost na brzim cestama i ugodan kompromis u gradu. Nije najmekaniji, ali neravnine podnosi suvereno, odajući i pristojnu kvalitetu završne obrade. Sa sedamstupanjskim automatikom i 1,0-litrenim turbobenzincem, oplemenjenim blagim hibridnim sustavom, ovaj Bayon bit će rijetka pojava na hrvatskom tržištu (tu je i Premium oprema), ali treba ga pohvaliti jer uz pomoć elektromotora snažno ubrzava i napunit će vozača samopouzdanjem. Tih 120 KS se doista osjeti – ništa više, ali i ništa manje od toga. Dovoljno je to za visoku putnu brzinu, manje naprezanje na uzbrdicama, ali i potrošnju oko 6,5 litara goriva u mješovitoj vožnji. U gradu se Bayon može zaigrati i prijeći potrošnju od 10 litara, pa treba biti oprezan i voziti ekonomično.
U iznimno napučenom sektoru malih crossovera Hyundai sad ima dva modela, a njihove karakterne razlike su vidljive. Bayon je jedan od onih automobila s kojim već na prvi pogled znate da je napravljen za sigurnu i kvalitetnu vožnju te da ponudom prostora ima pretenzije biti i obiteljskim automobilom… Testna verzija je skupa, ali može se proći mnogo jeftinije ako se smanji potreba za luksuzom.
Tehničke karakteristike
MOTOR turbobenzinski, blagi hibrid, 3 cilindra/12 ventila, obujam 998 ccm, snaga 88 kW/120 KS pri 6000 o/min, okretni moment 172 Nm od 1500 do 4000 o/min
DIMENZIJE dxšxv 418×177,5×150 cm, međuosovinski razmak 258 cm, prtljažnik 411 l, spremnik goriva 40 l, masa 1120 kg
OVJES sprijeda McPherson, torzijska osovina
PERFORMANSE najveća brzina 185 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,4 s
POTROŠNJA 4,8/5,3/6,7 l/100 km
EMISIJA CO2 124 g/km
Euro NCAP *****
+ Prostranost, motor, kvaliteta
– Materijali unutrašnjosti
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, klima-uređaj, premium radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, navigacija, LED svjetla, adaptivni tempomat, grijana prednja i stražnja sjedala, pokretanje vozila bez ključa, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, aluminijski kotači
Dodatna oprema:
Cijena: 185.000 kuna
Infotainment: uz osnovne tipke ključnih funkcionalnosti, iznimno je lako doći do svih funkcija poput radija, medija ili navigacije