Popularni SUV-ovi ili crossoveri, u brojnim zemljama čine i više od polovice svih automobila koji se prodaju. Ipak, ovi automobili imaju sumnjivu reputaciju, jer se smatra da su smrtonosniji za bicikliste i pješake. Međutim, belgijska istraživanja pokazuju da se to ne odnosi na male i srednje SUV-ove.
Nova studija belgijskog Instituta za sigurnost cestovnog prometa VIAS pokazuje da ranjivi sudionici u prometu na belgijskim cestama imaju sličan rizik od smrtonosne ozljede u nesreći s malim i srednjim SUV-om, kao u nesreći i sa drugom vrstom automobila. Radi se o analizi više od 63.000 nesreća u kojima su sudjelovali automobil i ranjivi sudionici u prometu između 2015. i 2020. u Belgiji. To pokazuje da je stopa smrtnosti 1,02 posto u sudaru s tradicionalnim automobilima i 0,99 posto u sudaru s malim i srednjim SUV-ovima.
Dakle, prema VIAS-u ranjivi sudionici u prometu imaju gotovo isti rizik od smrtonosnih ozljeda u nesreći s malim i srednjim SUV-om, a to su upravo najčešći tipovi vozila, kako u Belgiji tako i u ostatku Europe. Kod vrlo velikih SUV-ova stopa smrtnost raste na 4,4 posto, ali prema VIAS-u bilo je premalo nesreća sa smrtnim ishodom u ovoj kategoriji da bi se izvukao znanstveni zaključak.
Studija ne opovrgava tvrdnju da je u sudaru SUV-a i običnog automobila dvostruko veća vjerojatnost da će putnik u tradicionalnom automobilu poginuti. Međutim, prema VIAS-u, čini se da to nije zbog mase ili veće veličine SUV-a, već zbog činjenice da moderni SUV-ovi često opremljeno najnovijim sigurnosnim tehnologijama, a često je i novije.
Istraživanje je u suprotnosti s nekoliko prethodnih studija. Konkretno, studije u SAD-u pokazale su da je rizik od smrti za pješake koje udari SUV dva do tri puta veći nego kod običnog automobila. Međutim, u mnogim slučajevima to su iznimno visoki i veliki SUV-ovi kakvi su česta pojava u Americi.