Energetska kriza: Njemačka je sve bliže uvođenju ograničenja brzine na Autobahnu!

Na konferenciji u Wilhelmshavenu ministri okoliša njemačkih saveznih država izjasnili su se za ograničenje brzine na autocestama

Njemačka se suoačava s velikom neizvjesnošću. Rat u Ukrajini poremetio je energetske planove velikog europskog gospodarstva koje je velikim dijelom živjelo od ruskih energenata. Sada se traži izlazna strategija, a jedno od rješenja je i ušteda nafte. Godinama se raspravlja o uvođenju ograničenja brzine na dijelovima Autobahna na kojima je ona neograničena. Najvažniji motiv prije je bila prometna sigurnost, a sada je energetska kriza iskočila u prvi plan.

Na konferenciji u Wilhelmshavenu ministri okoliša njemačkih saveznih država izjasnili su se za ograničenje brzine na autocestama. Takav konsenzus nikada nije zabilježen i najvjerojatnije je uvod u odluku na najvišem nivou. Visina propisane brzine u odluci nije navedena.

Što je veća brzina, veći je i otpor zraka, a to je ključni faktor u potrošnji goriva automobila.

Otpor zraka raste kvadratno na brzinu – a ne linearno. Dakle, čak i ako idete samo malo brže, otpor će se povećati mnogo više od vašeg ritma vožnje, a s tim i potrošnja. Pri brzinama od oko 140 km/h, automobil troši natprosječnu količinu goriva. Na primjer, Njemački autoklub (ADAC) je izračunao za automobile srednje klase da pri vožnji od 160 km/h troše do dvije trećine više goriva nego pri 100 km/h.