Zastupnici u Odboru za okoliš Europskog parlamenta podržali su u srijedu plan EU-a o zabrani prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035., ali su glasali protiv prijedloga za radikalno smanjenje emisija CO2 unutar ovog desetljeća. Odbor nije podržao prijedlog nekih zakonodavaca da se ide dalje od onoga što je predložila Komisija. EK je zacrtala smanjenje emisije CO2 za 55 posto do 2030. u odnosu na razine iz 2021. godine. Neke interesne skupine zahtijevale su i više, što bi proizvodnju i prodaju dizelaša i benzinaca učinilo neodrživom. Takav potez Odbora će vjerojatno pozdraviti mnogi kupci (i predstavnici autoindustrije, koji su vjerojatno lobirali za ovakvu odluku) jer to znači da cijene novih automobila ne bi trebale pretjerano rasti te da ćemo vjerojatno i dalje kupovati male gradske automobile (koju su nam najpristupačniji) do 2030. godine. Kombiniranjem električnih automobila i vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem proizvođači automobila vjerojatno će postići tražene ciljeve smanjenja emisija. Odbor je podržao prijedlog za 100-postotno smanjenje emisije CO2 do 2035., što bi onemogućilo prodaju novih vozila na fosilna goriva u bloku od 27 zemalja.
Europska komisija predložila je ciljeve kao dio većeg paketa politika o klimatskim promjenama prošlog srpnja. Cijeli će Europski parlament u narednim mjesecima glasati o prijedlozima za emisije CO2 u automobilskom sektoru, nakon čega zastupnici i države EU moraju pregovarati o konačnim pravilima.
EU također raspravlja o tome da se državama uvjetuje širenje mreže punionica za električna vozila. Bez toga ideja o kraju prodaje benzinaca i dizelaša 2035. godine nema previše smisla.