Reakcije na odluku o zabrani benzinaca i dizelaša: Odluka protiv građana, tržišta, inovacija…

Nijemce je očigledno najviše pogodilo izostavljanje sintetičkih goriva, odnosno činjenica da ona iza 2035. neće biti jedna od alternativa

Europski parlament izglasao je u srijedu zabranu prodaje benzinaca i dizelaša od 2035. godine, osobnih automobila, ali i komercijalnih vozila. Odluka je donosena u sklopu klimatskog paketa. Njemačka Udruga automobilske industrije (VDA) kritizirala je ovu odluku i navela da su zastupnici donijeli odluku protiv građana, protiv tržišta, protiv inovacija i protiv modernih tehnologija. Navode u VDA da u Europi nema dovoljno punionica za električna vozila i da EU ide direktno protiv interesa građana. Spominju i nedostatak partnerstva u proizvodnji energije i sirovina, koji bi mogao naškoditi autoindustriji. U VDA su posebno ljuti zbog zabrane sintetičkih goriva, s kojima automobili emitiraju mnogo manje CO2.

Europska udruga proizvođača automobila ACEA smatra odluku o ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem preuranjenom. Prije nego što uredba stupi na snagu, Europski parlament još mora pregovarati s državama EU-a.

Njemački autoklub ADAC je razočaran.

– Ambiciozni ciljevi zaštite klime u prometu ne mogu se postići samo elektromobilnošću. Zato je bilo potrebno otvoriti perspektivu za klimatski neutralan motor s unutarnjim izgaranjem.

Nijemce je očigledno najviše pogodilo izostavljanje sintetičkih goriva, odnosno činjenica da ona iza 2035. neće biti jedna od alternativa. Zašto? Neki od najskupljih ikona autoindustrije doći će u pitanje. Na pamet nam prvo pada Porsche 911. Hoće li on morati prijeći na struju? Zelene udruge očekivano pozdravljaju odluku, a neke izražavaju žaljenje zašto se čeka do 2035. godine.