Toyota Hilux i Toyota Land Cruiser klasični su modeli koje je teško u Europi zamisliti u drugim izdanjima osim – dizelskih. Kao što znate, Europska unija planira zabraniti prodaju svih automobila s emisijama štetnih plinova od 2035. godine, a to bi posebno moglo pogoditi Toyotu, odnosno njezine navedene terenske modele. U Toyoti su malo razmišljali pa su došli na ideju da spas pokušaju pronaći u gorivu HVO100 kako bi zadržali dizelaše, a eliminirali zagađenje.
HVO100 je gorivo uglavnom biljnog porijekla koje proizvodi Neste u Finskoj. Ističe se višim cetanskim brojem (c80) od standardnog dizela, kao i nižim udjelom sumpora i aromatskih ugljikovodika. Izrađeno je od 100% obnovljivih sirovina, a među njegovim komponentama su biljno ulje iz palme, uljane repice i reciklirani otpad kao što je rabljeno jestivo ulje koje ne emitira ugljični dioksid u atmosferu. Proizvodnja se odvija hidrotretiranjem biljnih ulja i/ili životinjskih masti. Rezultat je visokokvalitetno gorivo kemijskog sastava identičnog konvencionalnom dizelu.
Biljke iz kojih se proizvodi već su uhvatile CO2 tijekom svog prethodnog života putem fotosinteze. Kada ssada sagorijeva u motoru s unutarnjim izgaranjem, ponovno se proizvodi CO2, ali kada se uzme u obzir njegovo podrijetlo, njegove su emisije 90% niže nego da se koristi konvencionalni dizel.
Izvorno namijenjen za industriju teškog transporta, HVO100 je testiran na kamionima. Sintetički dizel ima indeks paljenja između 70 i 90, dok fosilna dizelska goriva imaju indeks između 50 i 60. To mu omogućuje ne samo održavanje performansi već i povećanje performansi motora.
Jedini minus ovog goriva je manja gustoća od fosilnog dizela, što zahtijeva manju tehničku preinaku na vozilima. Potrebno je promijeniti sustav ubrizgavanja kako bi se povećao ulazni protok. Prvi Toyota Hiluxi i Land Cruiseri koji će koristiti novo gorivo sići će s proizvodne trake tijekom prvog kvartala sljedeće godine.
U državama poput Danske, Švedske…, već je 1000 aktivnih pumpi s ovim gorivom.