Detonatno izgaranje je zvuk i reakcija koji se javlja kada se dogodi drugo neplanirano paljenje ili eksplozija unutar cilindra. Taj je fenomen odvojen od kontroliranog paljenja i nije jedan od onih koji bi vas trebali radovati.
Detonantno izgaranje znači da se smjesa zraka i goriva pali na više mjesta u cilindru. Dijelovi smjese mogu se zapaliti ranije i dolazi do detonirajućeg izgaranja.
Ako vaš automobil ima motor prilagođen performansama s preporukom za visokooktanska goriva, mogli biste osjetiti detonaciju motora ako u njega stavite gorivo s preniskim oktanskim brojem. Goriva s visokim oktanskim brojem ravnomjernije sagorijevaju. Svakako provjerite priručnik za vlasnika kako biste saznali koja je oktanska vrijednost prikladna za vaš automobil.
Na većini modernih automobila paljenje svjećica kontrolira računalo. Ali, ako se iz bilo kojeg razloga iskra ne zapali točno kada bi trebala, to može uzrokovati višestruke detonacije u cilindru, što dovodi do detonacijskog rada, koji može rezultirati otežanim radom motora (metalni zvukovi, problemi s ubrzanjem…). Dotrajale svjećice također mogu biti uzrok detonacijskog rada, baš kao i nčistoće u cilindrima.
Problemi sa senzorima kisika, mlaznicama za gorivo, pumpom za gorivo ili senzorom protoka zraka mogu stvoriti poremećaj u smjesi zrak/gorivo u motoru. Bez dovoljno goriva u svakom cilindru, smjesa neće sagorjeti dovoljno brzo, što omogućuje višestruke detonacije.
Srećom, detonacijski rad motora nije čest problem modernih automobila jer se mnogim parametrima upravlja pomoću računala koje u hodu ispravlja greške.
U motore je ugrađen i detonacijski senzor koji je dizajniran za otkrivanje te pojave i obavještavanje upravljačke jedinice motora, tako da može automatski ispraviti problem. Dođe li do kvara na senzoru on neće biti u mogućnosti dijagnosticirati ovaj problem.
Problemi sa senzorom mogu prouzročiti i paljenje lampice motora (to je još jedan razloga zbog kojih će se upaliti). Samo nekoliko minuta detonantnog izgaranje može rezultirati ozbiljnim kvarovima (klipovi, ventili…)