Zanimljiva trivija: Znate li da je većina Volkswagena, Audija i Seata devedesetih imala iste kotače i gume?!

Konačni rezultat bio je da su novi paketi kotača i guma od 15 inča na kraju ostvarili uštedu u nabavi od 15%

Kopajući po arhivama svašta se može pronaći. Američki Road and Truck, na primjer, pronašao je informaciju o Volkswagenu, koja mnogo govori o tome koliko su proizvođači spremni ići daleko da reduciraju troškove proizvodnje. Naime, početkom devedesetih godina prošlog stoljeća većina automobila iz Volkswagenova koncerna, odnosno Volkswagena, Audija i Seata završila je na istim kotačima i gumama, dimenzija 195/65 R15. Ovo je bila zamisao tadašnjeg direktora Ferdinanda Piecha.

Sve je počelo nekoliko godina prije, kada je Piech bio direktor Audija, a tvrtka je radila na razvoju Audija 100. Modeli viših specifikacija koristili su gume 195/70 R15, iste kakve koristi Mercedes na svojim luksuznim limuzinama. Bile su to gume s malim otporom, jer su bile uske, a opet bilo je dovoljno kontaktne površine za dobru upravljivost i nosivost. Piech je shvatio da Audi ima priliku ozbiljno uštedjeti. Kad bi eliminirao kotače od 14 inča iz svojih modela s nižim specifikacijama i umjesto toga standardizirao kotače od 15 inča, naručivao bi puno više istih guma od svojih konkurenata u BMW-u i Mercedesu. To bi mu omogućilo pregovaranje o povoljnijim uvjetima s dobavljačima. Veće narudžbe, veći rabati. Piech je sam preuzeo projekt nabave. Konačni rezultat bio je da su novi paketi kotača i guma od 15 inča na kraju ostvarili uštedu u nabavi od 15%.

Kada je došao na čelo koncerna, odabrana je veličina gume 195/65 R15 za većinu vozila u koncernu. Ova ideja s vremenom postala je popularna i kod ostalih proizvođača automobila…