Opelov aerodinamični rekorder i jedan od najljepših kupea: Podsjećanje na legendarnu Calibru!

Prije tri desetljeća Opel Calibra postavila je rekord aerodinamičnosti na tržištu sjedinivši pri tom snagu i štedljivost. Elegancija, sportske linije i dinamične performanse danas je čine poželjnim klasikom budućnosti

Coupe je, za razliku od mnogobrojnih limuzina jednostavnog i funkcionalnog dizajna, automobil koji izaziva emocije i budi strast koja nadilazi puku transportnu namjenu automobila. Opel je takvih sportaša u svojoj povijesti imao nekoliko, a počevši primjerice 1970. sa modelom Commodore GS/E. Slijedila je potom Monza, da bi Calibrom 1989. svijet dobio najaerodinamičniji serijski automobil do tada – koeficijent otpora zraka iznosio je cw = 0,26. Strateški cilj Opela pri izradi Calibre bio je definiran u dvije točke. Prvo, model je morao biti nabijen emocijama, a potom vanjska ljepota nije smjela pretpostaviti udobnu i praktičnu unutrašnjost. Calibra je na kraju izgledala kao da je izlivena u jednom komadu, a dizajn je definitivno bio ispred vremena. Calibra je nastala na podvozju te dijelom i na mehanici Vectre, a konstruktorima je uspjelo dizajn i dinamične karakteristike sjediniti s udobnom i praktičnom unutrašnjošću dovoljnom za ugodan boravak četiri odrasle osobe. Glavni adut ovog automobila bile su vozne karakteristike i motori koji su nudili adrenalinski užitak za različite vozačke karaktere. Bazna Calibra imala je četverocilindarski benzinski 2.0i agregat sa 115 KS, Calibra 16V imala je na raspolaganju 150 KS, a Calibra Turbo 4×4 sa 204 KS predstavljena je 1992. godine kao vrhunac ponude u ovom atraktivnom coupeu. Godinu dana kasnije, predstavljena je javnosti i Calibra V6 sa 2.5 litarskim motorom snage 170 KS. Turbo verzija dostizala je 245 km/h uz potrošnju od svega 8,9 l/100 km. Bio je to sasvim pristojan konkurent Porscheu 968! Calibra postaje i zvijezda automobilskog sporta. Tako se Calibra 1993. pojavljuje na startnoj liniji utrka DTM-a sa V6 agregatom i 4×4 pogonom. DTM prerasta u ITC 1996. kada upravo Manuel Reuter u Opel Calibri osvaja prvenstvo za Opel. Izuzetna i sigurna upravljivost te udobno podvozje bili su aduti kojima je ovaj automobil privukao čak 238.647 zadovoljnih kupaca do 1997. godine.