Nuklearna baterija za električna vozila? Kineski znanstvenici misle da imaju rješenje, a punjenje nije potrebno…

Koristeći stabilniji radioaktivni izotop kineski istraživači uspjeli su stvoriti sigurnu minijaturu

Kineski startup Betavtolt konstruirao je prvu nuklearnu bateriju spremnu za civilnu uporabu. Prva probna baterija dugčka je 15 mm, široka 15 mm i visoka 5 mm. Projicirano je  da proizvodi električnu energiju 50 godina. Baterija je iznutra radioaktivna, ali je inkapsulirana i ne emitira zračenje. Uz navedeno baterija koristi izotop Nickel 63 kao stabilan radioaktivni materijal. Unatoč tome što je radioaktivan, u bateriji nema malog nuklearnog reaktora, ali hvata energiju izotopa koji se raspadaju. Uz pomoć poluvodiča pretvara se u električnu energiju. Princip nije nov, razvili su ga NASA i sovjetski svemirski program. Pogodan je za stvaranje energetskog prostora na vrlo niskim temperaturama, a ranije su baterije zahtijevale poseban nadzor kako bi se koristile.

Koristeći stabilniji radioaktivni izotop kineski istraživači uspjeli su stvoriti sigurnu minijaturu. Prva baterija je od 3 volta te ima samo 100 mikrovata snage i najprikladnija je za pejsmejkere i pužnice. No kineski istraživači kažu da je tehnologija sada skalabilna na znatno veću snagu i napon. Sa snažnijim baterijama gdje se nekoliko manjih stavlja u pakiranje veće baterije, u teoriji bi bilo moguće stvoriti električni automobil koji nikada ne treba puniti i može se voziti 50 godina. Na bateriju također ne utječe hladnoća, ali izvrsno radi do – 60 stupnjeva te također nije zapaljiva. Kada se izotop iscrpi, ostaje samo bakar, a baterija je bezopasna.

Ideja je u teoriji odlična, ali od teorije do prakse dugačak je put.