Sustav automatskog kočenja u slučaju opasnosti: Funkcionira li? Testovi pokazuju – baš i ne u nekim uvjetima!

Važno je upravljati vozilom, a ne prepustiti se isključivo tehnologiji

Novi SUV-ovi sa sustavom automatskog kočenja u slučaju nužde (naleta na vozila, pješaka…, ispred) imat će frontalni sudar unatoč ugrađenom sustavu. Američki institus za sigurnost prometa IIHS otkriva da neki automobili udrajaju u druga vozila brzinom od 70 km/h, gotovo bez kočenja. Samo 1 od 10 testiranih SUV-ova dobilo je dobru ocjenu. Samo Subaru Forester dobiva dobru ocjenu.

Institut je objavio rezultate novog ažuriranog testa sudara. Test je procijenio kako su SUV-ovi s automatskim kočenjem u nuždi prošli u izravnim sudarima s drugim vozilima pri brzinama do 70 km/h. Subaru Forester prošao je najbolje prilikom simulacije naleta na moticiklista U prosjeku, automobil je uspio usporiti za čak 50 km/h prije nego što je udario u motocikl. Signal upozorenja na sudar također je došao s potrebnom odmakom od 2,1 sekunde prije procijenjenog vremena udara, utvrdio je institut.

SUV-ovi za koje je procijenjeno da su nekvalitetni propali su u brojnim područjima. Chevrolet Equinox nije uspio na vrijeme zadovoljiti signale upozorenja, a također nije pravilno zakočio ni pri jednoj brzini, u testu od 70 km/h jedva je usporio. Ostali modeli za koje se procijenilo da nisu bili osobito uspješni bili su Mazda CX-5, Mitsubishi Outlander i Volkswagen Taos.

Honda CR-V i Toyota RAV4 ostvarile su dobre rezultate, dok su Ford Escape (Kuga u Europi), Hyundai Tucson i Jeep Compass ocijenjeni osrednjim. Zaključak koji je IIHS izvukao nakon izdavanja testa bio je da su današnji automobili manje učinkoviti u sprečavanju sudara s motociklima i pick-upovima nego s drugim osobnim automobilima. O tome izvještavaju USA Today i IIHS u priopćenju za javnost. Dakle, i dalje je važno upravljati vozilom, a ne prepustiti se isključivo tehnologiji