Zamjena ulja u mjenjaču: Kad se pojave prvi problemi vrijeme je za odlazak mehaničaru!

Ulje gubi svojstva s vremenom, a često je kontaminirano sitnim česticama koji nastaju kao produkti djelovanja mjenjača

Mjenjači također zahtijevaju podmazivanje, a o uljima u mjenjaču malo se piše. Naime, preporučuje se i promjena ulja u mjenjačima. Najčešći intervali u automatskim mjenjačima su od 90.000 do 120.000 kilometara, ovisno o opterećenjima automobila. Tako bi trebalo biti i s ručnim mjenjačima ili biste ulje trebali mijenjati svakih šest do osam godina. Naravno, sve ovisi i o stilu vožnje. Sportski automobili i agresivnije mijenjanje automobila ne djeluju blagotvorno na mjenjač i ulje.
Ulje u mjenjaču podmazuje sve ključne dijelove, smanjuje trenje, ali ih i hladi te smanjuje opasnost od korozije. Ulje gubi svojstva s vremenom, a često je kontaminirano sitnim česticama koji nastaju kao produkti djelovanja mjenjača. U ranijoj fazi ulje transportira te sitne nečistoće prema filtru, ali kasnije, ne mijenja li se, izgubit će tu sposobnost pročišćavanja te će i samo biti zasićeno sitnim česticama.
Primijetite li težu promjenu brzina, osobito s ručnim mjenjačima, ili probleme pri prebacivanju u prvi i drugi stupanj prijenosa, to bi mogao biti znak dotrajalog ulja u mjenjaču i nužnosti promjene.
Ulja u ručnim mjenjačima ima radni vijek oko 150.000 kilometara – ako proizvođač nije naveo termine zamjene.
Mijenjanje ulja je kompleksan posao, posebice kod automatskih mjenjača (tamo je potrebno i ispiranje mjenjača), pa, ako niste sigurni u svoje servisne sposobnosti, bolje je obratiti se mehaničaru. Cijene izmjena ulja u automatskim mjenjačima kreću od 150 eura, nadalje…