Njemačka je donijela strateški važnu odluku da će vozači sa starijim dizelskim automobilima moći naknadno ugraditi posebne filtere te tako reducirati emisiju štetnih plinova. Nakon toga opet će im biti omogućen ulazak u središta gradova (ulazak starijih dizela zabranili su Berlin, Hamburg….).
Ova odluka, naravno, nije oduševila predstavnike autoindustrije, koji se zalažu da vlasnici starijih vozila jednostavno kupe nove automobile – kao da je nabaviti novi Volkswagen ili BMW jednako sezonskom shoppingu u trgovini tekstilom. Predstavnici udruga potrošača i udruga za zaštitu okoliša podržavaju ovu odluku jer vjeruju da se s tim uređajima mogu efikasno smanjiti emisije, a i mnogo su jeftiniji. Njemačko Ministarstvo prometa donijelo je uredbu, koju je detaljno obrazložilo na 30 stranica. Definira se ugradnja novih uređaja na ispušne sustave starijih automobila za filtriranje štetnih plinova poput dušikovih oksida i čestica čađi. Od 15 milijuna dizelskih vozila u Njemačkoj samo 2.7 mlijuna ima moderne Euro 6 motore, a procjena je da bi prerada svih Euro 5 automobila mogla biti posao vrijedan 14.5 milijardi eura. Sad vam je jasno zbog čega su proizvođači automobila tužni. S nabavkom novih automobila oni bi zaradili još više. U Volkswagenu tvrde da svi dosad poznati sustavi redukcije emisije štetnih plinova na starijim vozilima nisu bez ozbiljnih problema. Tvrde da s njima rastu potrošnja emisije CO2 i potrošnja goriva. BMW tvrdi da je za razvoj kvalitetnog sustava, koji neće negativno utjecati na rad motora, potrebno tri godine istraživanja. S nekim uređajima emisija dušikovih oksida na Euro 5 vozilima pada ispod 40 mg po kilometru, a Euro 6 norma je 80 mg po kilometru NOx.
Sve ovo utjecat će i na nikad potvrđenu teoriju da će Hrvatsku zapljusnuti val rabljenih dizelskih vozila. Niti Nijemci se očigledno ne žele riješiti svojih starijih vozila.