O tome da je električna mobilnost jeftinija trubi se već godinama, ali u svemu baš nema mnogo logike. Već smo pisali da je u Njemačkoj električna energija na nekim punionicama skuplja nego benzin, a evo i novog primjera koji cijelu ideju o blagodati za kranjeg potrošača čini upitnom.
Država se, ovisno o njezinoj kreativnosti, naplaćuje od godišnjih taksi i poreza po svakoj litri prodanog goriva, a s bujanjem električne flote ministri financija ostaju praznih ruku prilikom godišnjeg budžetiranja. Voditelji državnog financijskog sektora su dobri matematičari pa kad sve izračunaju i vide minus počešu se po glavi i pomnijim uvidom u statistike shvate da se on krije u stavci: porezi i takse za gorivo. Nedostaje novac od vlasnika automobila, koji si sad kupuju Tesle, Jaguare I-Pace, Audije E-Tron… U maniri nogometnog djelatnika s privremenim boravištem u BiH oni si u bradu promrse: E, nećeš razbojniče! Tako vlasništvo električnog automobila postaje skuplje nego klasičnog vozila s benzinskim motorom.
Primjer iz Amerike: u čak 26 saveznih država godišnje naknade za električna vozila su i do četiri puta veće od taksi za vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Kao što smo napomenuli, na nekim punionicama u Njemačkoj struja je skuplja nego gorivo… Doista ste mislili ste da će električni automobili biti jeftiniji u svakodnevnom životu? Pustite priče o blagodati za atmosferu i ekološkoj prihvatljivosti električnih automobila. Država od nečega mora živjeti!